فرض کنیم سازمان ما تصمیم گرفته برای راه اندازی واحد CRM از نیروهایی کمک بگیرد و تصویر مد نظر در ذهن مشتری را خودش بسازد و مدیریت کند.
کسانی که در واحد CRM کار میکنند علاوه بر داشتن دانش تخصصی در مورد کالائی که با آن کار میکنند یا میفروشند یا خدماتی که به مشتریان ارائه میکنند، باید از بازاریابی، اطلاع خوبی داشته باشند.
دانش بازاریابی به آنها کمک میکند تا در درجه اول متوجه مسئولیتی که به عنوان CRM بر دوششان هست باشند و برای پذیرش و یا عدم پذیرش آن تصمیم درست تری بگیرند.
کارکنان CRM زمانی به بهترین شکل کارشان را در حق سازمان انجام میدهند، زمانی وظیفه شان را کامل انجام میدهند که به واحد بازاریابی به فراخور اطلاعاتشان کمک کنند.
برخلاف تصور عمومی و عرفی جامعه، CRM فقط زبان نرم سازمان نیست، بلکه گوش تیز سازمان هم هست، یعنی ممکن است واحد بازاریابی نیازمند اطلاعاتی باشد که به راحتی در اختیار واحد CRM قرار میگیرد. تصویری که مشتریان ما از ما به عنوان خدمات دهنده شکل میدهند به خوبی در اختیار کارکنان CRM قرار میگیرد، در حالیکه کارکنان CRM میتوانند با دسته بندی مناسب این اطلاعات، به واحد بازاریابی برای سیاست گذاری کمک زیادی کنند.
مدرس crm : بهزاد اباذری
همین الان ثبت نام کنید: 88984132 – 021

نظرات شرکت کنندگان در دوره ها

گالری عکس